سین جیم مهندس ناظر

قسمت 10 – کارگر قطع نخاع شده به مالک ربطی نداره !

مسئولیت-نسبت-به-کارگر-قطع-نخاع-شده

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 10 :

🎥 در زمان بازدید از پروژه با مالک درگیر شدم. به عنوان مهندس ناظر باید چکار کنم؟

موضوع:

کارگر قطع نخاع شده؛ به مالک ربطی نداره !!!! نکات مهم روابط کارفرما و کارگر بر اساس قانون کار که متاسفانه بازرسان اداره کار و بعضا کارشناسان رسمی دادگستری به آن کم توجهی می کنند.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 10 سین جیم مهندس ناظر – مالک ساختمانی که اسکلت بتنی آن را به پیمان کار آرماتور بندی واگذار کرده و در حین آرماتور بندی سقف پنجم ، کارگر از بالا به پایین سقوط می کند و قطع نخاع می شود.

پیمان کار هم به کارگر می گوید که من مسئولیتی ندارم و از مالک شکایت کن. کارگر هم به اداره کار می رود و از مالک شکایت می کند، بازرس به محل پروژه می آید و مالک خود را کارفرما معرفی می کند (به اشتباه) 50% درصد تقصیر می گیرد، خود کارگر که ایمنی را رعایت نکرده است 40% و مهندس ناظر که گزارش رد نکرده است 10% تقصیر میگیرد.

پاسخ : 

کارفرما :

براساس ماده 3 قانون کار، کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست او و به حساب او ودر مقابل دریافت حق السعی کار می کند.

  • پس در این پروژه مالک، کارفرمای کارگر به حساب نمی آید، پیمان کار آرماتور بند کارفرمای کارگر می باشد.

پیشگیری بهتر از درمان

به عنوان مالک و یا مهندس ناظر باید از پیمان کار آرماتور بند، برگ رسید (تحویل وسایل حفاظتی و بهداشتی فردی به کارگران ساختمانی) با امضا و اثر انگشت دریافت فرمایید.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *