آموزش متره و برآورد, مقالات متره و برآورد

نحوه بدست آوردن طول های قطری اعضا در بادبندهای V شکل

محاسبه-طول های-قطری-اعضا دربادبندهای-وی-شکل

علم متره

علم متره و برآوردیکی ازاساسی ترین ارکان ساخت و ساز است.یکی ازمهمترین مسائل یک کارگاه عمرانی اندازه گیری مصالح مورد نیاز برای احداث و یا محاسبه مصالح به کار رفته می باشد.

ریزمتره و اجرا

  • ریزمتره و اجرا ارتباطی مستقیم با هم دارند و مکمل یکدیگر هستند.گام قبل از اجرای یک پروژه، ریزمتره مصالح مورد نظر در آن پروژه است.با استفاده از ریزمتره میتوان مقادیر، ابعاد و اندازه های مصالح اجرایی در ساختمان های اسکلت بتنی، فلزی، سنتی و ….را به دست آورد و از آن در اجرا استفاده نمود.
  • ریزمتره نقشه های اجرایی قبل از اجرا کمک فراوانی در اجرای صحیح پروژه میکند. طبیعتا اصول ریزمتره باید مطابق با آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان باشد.
  • قرارگیری آرماتورها در جا و مکان خود و همچنین فواصل و اندازه های آن ها در اجرا به سهولت امکان پذیر است و کار را برای آرماتوربند آسان تر می کند.
  • ریزمتره دقیق تیرآهن، ورق های تقویتی، نبشی ها و … در اسکلت فلزی کمک شایانی در اجرای صحیح و اصولی ساختمان های فلزی می کند. قبل از اجرای اسکلت در ساختمان های فلزی باید بر اساس نقشه های طراحی شده و دتایل های موجود، اندازه های دقیق تیرها، بادبندها و …. را بدست آورد تا براساس آن مقادیر و نوع تیر، ستون و بادبند را تهیه کرد.

بادبندهای v شکل 

جهت دانلود مقاله نحوه بدست آوردن طول های قطری اعضا در بادبندهای v شکل از طریق لینک های زیر اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *