سین جیم مهندس ناظر

قسمت 1 – مالک به ناظر رشوه داده و فیلم گرفته ازش

رشوه-به-مهندس-ناظر

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 1 :

🎥 مالک به ناظر رشوه داده، فیلم گرفته ازش حالا می خواد فیلم بده شورای انتظامی

موضوع:

مالک به مهندس ناظر رشوه داده و ازش فیلم گرفته و میخواد از ناظر شکایت کنه و این فیلم هارو به شورای انتظامی نظام مهندسی تحویل بده.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 

 پرسش :

مهندس ناظر پروژه ای با ابعاد 1700 متر هستم و در حین نظارت مالک به من مبالغی مثل 600، 700 و …. را میداد و قید میکرد که من این مبالغ را هم دوستانه به شما می دهم تا جبران زحمات شما باشد. بعد چند وقت با مالک اختلاف نظر پیدا کرده ام و مالک هم ادعا نموده که از مهندس ناظر در حین دریافت مبالغ فیلم گرفته و تحویل به شورای انتظامی خواهد داد و من را تعویض خواهم کرد.

پاسخ : 

هشدار ! 

روابط مالی بین مالک و ناظر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در پاسخ به سوال بالا : بهتر است به مالک گفته شود که کار خود را جلو ببرد.مهندس ناظر 6 ماه تا یک سال محرومیت می گیرد ولی  به عنوان مهندس ناظر قبل از اینکه این اتفاق بیفتد گزارش خلاف در فصل مشترک در هنگام تعویض نوشته شود و با ارسال نامه به اداره کار کاری کندکه هیچ مهندس ناظر دیگری نتواند  ادامه کار را نظارت کند. 

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

3 دیدگاه در “قسمت 1 – مالک به ناظر رشوه داده و فیلم گرفته ازش

  1. حمید گفت:

    سلام
    جناب مهندس ما زمینی را قرار بود شراکت با یک نفر بسازیم ایشان گفت غیر اصولی میسازیم که هزینه ها کمتر بشه و مبلغ ۱۶ میلیون به مهندس ناظر رشوه داده و مهندس ازش تعهد گرفته که تمام مسعولیت به عهده خودت هست و من اصلا نمیام سر ساختمان در اون منطقه هم ساخت و ساز بدون پایان کار هست و قولنامه ای میفروشن ما شراکت رو کنسل کردیم و ایشون کلاه مارو برداشت تو خرید زمین که ماجراش مفصل هست حالا میخایم کاری بکنیم که نتونه خلاف بسازه و رشوه هم داده کجا باید بریم و به کی بگیم.

  2. علی گفت:

    با سلام پاسخ داده شده بنظرم ناقص است جهت تنویر ذهن مخاطبین عرض می شود مهندس ناظر عضو سازمان نظام مهندسی و مامور به خدمات عمومی محسوب می شود فلذا وجه دریافتی مصداق رشوه و مجازات های آن را دارد
    مجازات دریافت رشوه به قرار زیر است

    ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا ، اختلاس و کلاهبرداری در این زمینه حکم داده و مقرر نموده است: «اگر قیمت مال یا وجه اخذ شده ۲۰ هزار ریال و کمتر از آن باشد میزان مجازات کارمندان عادی انفصال موقت از ۶ ماه تا ۳ سال بوده و میزان مجازات مدیران کل یا هم‌طراز و بالاتر انفصال دائم از مشاغل دولتی است. اگر قیمت مال بیش از ۲۰ هزار ریال تا ۲۰۰ هزار ریال باشد میزان مجازات کارمندان عادی یک تا ۳ سال حبس جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه و انفصال موقت از ۶ ماه تا ۳ سال بوده و میزان مجازات مدیران کل و یا هم‌طراز و بالاتر انفصال دائم از مشاغل دولتی است. اگر قیمت مال بیش از ۲۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال باشد مجازات کارمندان عادی ۲ تا ۵ سال حبس جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه و انفصال موقت از ۶ ماه تا ۳ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق بوده و مجازات مدیران کل یا هم‌طراز و بالاتر ۲ تا ۵ سال حبس، جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه،‌ انفصال دائم از خدمات دولتی و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.
    اگر قیمت مال بیش از یک میلیون ریال باشد مجازات کارمندان ۵ تا ۱۰ سال حبس، جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه، انفصال موقت از ۶ ماه تا ۳ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق بوده و مدیران کل یا هم‌طراز و بالاتر ۵ تا ۱۰ سال حبس، جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه، انفصال دائم از خدمات دولتی و تا ۷۴ ضربه شلاق است.»

    1. تشکر فراوان از درج نظر ارزشمندتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *