آموزش نظارت سازه

تست یونولیت سقف کارگاه

تست-یونولیت-سقف-در-کارگاه

یونولیت چیست ؟

یونولیت (به انگلیسی: Styrofoam) در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS است.  یونولیت ماده‌ای سبک و متخلخل و معمولاً سفید که در بسته‌بندی و عایق کاری کاربرد دارد. در بعضی مواقع به آن فیبر سفید نیز می‌گویند. اما در حقیقت یونولیت نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. پلی استیرن در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف گردید. در سال ۱۹۵۹ به وسیلهٔ کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی و…. استفاده می شود. (ویکی پدیا)

تست یونولیت

مطابق استاندارد 11108 ، حداقل چگالی مورد تایید برای بلوک های یونولیتی مقدار 12 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد و باید از نوع کندسوز باشد.

یونولیت غیر استاندارد

همانطور که در ویدئو مشاهده می فرمایید، یونولیت با سرعت می سوزد و کندسوز نیست.

تست یونولیت کندسوز

طبق آنچه در فیلم مشاهده می شود، نسبت به نمونه ی قبلی این یونولیت با سرعت کمتری می سوزد. در واقع متریال این نو یونولیت پترومال گرید F می باشد.

نحوه استعلام تاییدیه یونولیت

نحوه استعلام تاییدیه­ های یونولیت­ های سقف به این صورت است که مهندسین و پیمانکاران می­توانند با ارسال پیامک کد رهگیری موجود در تاییدیه­ ها به سامانه 10001517 از صحت تاییدیه ­های صادر شده مطلع گردند.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *