آموزش متره و برآورد, مقالات متره و برآورد

نحوه بدست آوردن طول آرماتور اوتکا دوطرفه در ساختمان های اسکلت بتنی

نحوه-بدست-آوردن-طول-آرماتور-اوتکا-دوطرفه-در-ساختمان-های-اسکلت-بتنی

علم متره

علم متره و برآوردیکی ازاساسی ترین ارکان ساخت و ساز است.یکی ازمهمترین مسائل یک کارگاه عمرانی اندازه گیری مصالح مورد نیاز برای احداث و یا محاسبه مصالح به کار رفته می باشد.

ریزمتره و اجرا

  • ریزمتره و اجرا ارتباطی مستقیم با هم دارند و مکمل یکدیگر هستند.گام قبل از اجرای یک پروژه، ریزمتره مصالح مورد نظر در آن پروژه است.با استفاده از ریزمتره میتوان مقادیر، ابعاد و اندازه های مصالح اجرایی در ساختمان های اسکلت بتنی، فلزی، سنتی و ….را به دست آورد و از آن در اجرا استفاده نمود.
  • ریزمتره نقشه های اجرایی قبل از اجرا کمک فراوانی در اجرای صحیح پروژه میکند. طبیعتا اصول ریزمتره باید مطابق با آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان باشد.
  • قرارگیری آرماتورها در جا و مکان خود و همچنین فواصل و اندازه های آن ها در اجرا به سهولت امکان پذیر است و کار را برای آرماتوربند آسان تر می کند.
  • ریزمتره دقیق تیرآهن، ورق های تقویتی، نبشی ها و … در اسکلت فلزی کمک شایانی در اجرای صحیح و اصولی ساختمان های فلزی می کند. قبل از اجرای اسکلت در ساختمان های فلزی باید بر اساس نقشه های طراحی شده و دتایل های موجود، اندازه های دقیق تیرها، بادبندها و …. را بدست آورد تا براساس آن مقادیر و نوع تیر، ستون و بادبند را تهیه کرد.

نحوه بدست آوردن طول آرماتور اوتکا دوطرفه در ساختمان های اسکلت بتنی

از آنجا که تیرچه باید به اندازه کافی وارد تکیه گاه شود تا درگیری برشی لازم را با تکیه گاه به وجود آورد،در صورت برآورده نشدن این موضوع و باتوجه به اینکه برش قابل توجه معمولا در تکیه گاه بیشتر است، از آرماتور اوتکا استفاده میگردد. این آرماتور می تواند دوطرفه یا یک طرفه باشد بنابراین نقش آرماتور اوتکا صلب نمودن و مقاومت دربرابربرش در سقف های تیرچه بلوک است.

نحوه بدست آوردن طول آرماتور اوتکا دوطرفه در ساختمان های اسکلت بتنی

جهت دانلود مقاله نحوه بدست آوردن طول آرماتور اوتکا دوطرفه در ساختمان های اسکلت بتنی از طریق لینک های زیر اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *