سین جیم مهندس ناظر

قسمت 36 – بتن ریزی سقف بدون اطلاع به مهندس ناظر

بتن-ریزی-سقف-بدون-اطلاع-به-ناظر

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 36 :

🎥 بتن ریزی سقف بدون اطلاع به مهندس ناظر

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

مالک بدون توجه به گزارش خلاف مهندس ناظر، بتن ریزی سقف را انجام داده است. نمونه گزارش مرحله ای مهندس ناظر جهت مواجهه با این مشکل را در ویدئوی زیر مشاهده بفرمایید. 

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 36 سین جیم مهندس ناظر – ناظر پروژه ای هستم که آرماتوربندی یکی از سقف ها ایراداتی داشته و همه موارد را در قالب یک گزارش خلافدار به شهرداری فرستادم و تاکید کردم تا رفع ایرادات، سقف آماده بتن ریزی نمی باشد. متاسفانه مالک بدون توجه به گزارش من، بتن ریزی سقف را انجام داده است.  بابت عدم تایید سقف باید چه گزارش و متنی را بنویسم و به شهرداری ارسال شود؟ 

پاسخ : 

نمونه گزارش کامل  :

” به اطلاع شهردار محترم می رساند، پیرو گزارش قبلب که اینجانب تاکید کرده بودم آرماتوربندی سقف ایراد دارد و تا رفع ایرادات، مالک حق بتن ریزی را ندارد، متاسفانه مالک بدون توجه به گزارش، اقدام به بتن ریزی سقف نموده و از آنجایی که هیچگونه اطلاع بازدید به من نداده است لذا استحکام سقف طبقه …..مورد تایید نمی باشد. مگر آنکه مالک به طریقی اثبات نماید که میلگردهای اجرا شده داخل سقف مطابق نقشه های مصوب بوده است. ضمنا آزمایشات مقاومت مشخصه بتن را نیز مالک باید انجام دهد و تایید سقف منوط به ارائه نتایج آزمایشات بتن و میلگرد می باشد.”

وظیفه مالک :

  1. انجام تست التراسونیک (اسکن میلگرد) و اثبات تطابق میلگرد استفاده شده با نقشه های مصوب و کنترل آن توسط مهندس ناظر
  2. ارائه نتایج آزمایشات بتن و کنترل آن توسط مهندس ناظر

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *