سین جیم مهندس ناظر

قسمت 34 – مهر و امضای مهندس ناظر پای گواهی پیش فروش

جمله-کلیدی-مهندس-ناظر-قانون-پیش-فروش-ساختمان

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 34 :

🎥 جمله کلیدی مهندس ناظر پای امضای قانون پیش فروش ساختمان

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

 امضای گواهی پیش فروش ساختمان توسط مهندس ناظر در دفترخانه و نکات مهمی که حین امضا باید به آن توجه کند.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 34 سین جیم مهندس ناظر – مهندس ناظری که نظارت پروژه ای را برعهده گرفته است اعلام نموده که سازنده از وی درخواست مهر و امضا پای گواهی پیش فروش ساختمان را دارد. اقدامات لازم او در این مورد چیست؟

پاسخ : 

تا زمانی که مهندس ناظر گواهی پیش فروش ساختمان را امضا نکند، شهرداری به هیچ عنوان جواز ساختمانی را صادر نمیکند.

گواهی پیش فروش ساختمان شامل دو برگه می باشد. 

برگه اول :

فرم اعلام مشخصات واحد های قابل احداث (قانون پیش فروش ساختمان مربوط به مصوبه سال 1389 )  و مهندس ناظر و سازنده این برگه را در دفتر خانه تنظیم می کنند. 

این برگه شامل :

  1. مشخصات ملک
  2. مشخصات ناظر/هماهنگ کننده 
  3. مشخصات ساختمان قابل احداث
  4. کروکی ملک

برگه دوم :

اطلاعات مربوط به واحدها جهت صدور شناسنامه فنی موضوع پیش فروش ساختمان در جدول بنای مجاز قابل احداث از طبقه همکف تا طبقات آخر – کاربرد – جهت استقرار و مساحت – ردیف و شماره انباری – ردیف و شماره پارکینگ که مهندس ناظر این گواهی را حتما باید در دفتر اسناد رسمی امضا کند.

نکته :

گاهی اوقات جدول فوق به صورت دست نویس و گاها با مداد نوشته می شود که مهندس ناظر باید حواس جمع باشد و امضا نکند.

اقدامات لازم :

اولین اقدام این است که مهندس ناظر سازنده را پیش طراح بفرستد وبراساس نقشه های مصوب معماری جدول پر شود و تایپ شده از وی تحویل بگیرد. بعد از این کار خود مهندس ناظر موظف است جدول را با نقشه های مصوب مطابقت دهد و حتما کنترل کند. زیرا درآینده هر مشکلی در پیش فروش پیش آید مهندس ناظر باید پاسخگو باشد.

نکته :

در زمانی که مهندس ناظر معماری برای کارهای 4 ناظره و ناظر سازه برای کارهای تک ناظره قصد امضای گواهی پیش فروش را داشت حتما این جمله را پای امضایش بنویسد : 

” اطلاعات مربوط به واحدها جهت صدور شناسنامه فنی موضوع قانون پیش فروش ساختمان که در جدول فوق ارائه شده است، با نقشه های معماری مطابقت دارد. اینجانب به عنوان مهندس ناظر در احداث ساختمان مطابق اطلاعات و متراژ فوق نظارت خواهم کرد. در صورتی که ساختمان ساخته شده با این اطلاعات و متراژ مغایرت داشته باشد از صدور پایانکار ممانعت خواهم کرد و مالک حق هیچگونه اعتراض و شکایتی را نخواهد داشت “

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *