سین جیم مهندس ناظر

قسمت 31 – درب ضد حریق شیشه ای یا فلزی

درب-ضد-حریق-شیشه-ای-یا-فلزی

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 31 :

🎥 درب ضد حریق شیشه ای یا فلزی؟

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

کنترل درب ضدحریق مطابق نقشه های مصوب، ضوابط آتشنشانی و شهرداری. کنترل درهای ضدحریق برای کارهای 4 ناظره توسط ناظر معماری انجام می گیرد.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت ۳1 سین جیم مهندس ناظر – ناظر ساختمان 4 طبقه اعلام نموده است که در نقشه های مصوب نوشته شده : درب مقاوم در برابر حریق و نوعش مشخص نشده است، مالک درب شیشه ای اجرا نموده ،آیا من به عنوان تک ناظر پروژه ،کار را تایید بکنم یا خیر؟

پاسخ : 

راه کار اول :

مراجعه به نقشه های مصوب

راه کار دوم :

بعد از مشاهده نقشه های مصوب در صورتی که نوع درب مشخص نشده بود، اولین کار مکاتبه با مهندس معمار و پرسش از او درباره نوع درب

راه کار سوم :

مراجعه به 3 ضابطه 

  1.  ضوابط درهای ضدحریق سازمان آتشنشانی شهر محل سکونت
  2.  ضوابط ایمنی معماری سازمان آتشنشانی شهر محل سکونت
  3.  ضوابط شهرداری و شهرسازی شهر و منطقه سکونت

برخی نکات ضوابط آتش نشانی استان تهران :

  • نوع درب 

در ورودی (به دهلیز پلکان و لابی آسانسور) در تمامی طبقات می بایست از نوع مقاوم ،دودبند ،خودبسته شو و بدون قفل و بست انتخاب و نصب گردد و به میزان 90 دقیقه، مقاوم دربرابر حریق باشد. در صورتی که در ورودی واحدها به لابی به میزان حداقل 90 دقیقه، مقاوم دربرابر حریق انتخاب شود، برای در ورودی به دهلیز پلکان، استفاده از در مقاوم در برابر حریق به میزان 20 دقیقه بلامانع است.

  • درب در ساختمان های بالای 23 متر

در ساختمان های بالای 23 متر تمامی درب های مقاوم حریق (تولید داخلی و وارداتی) به استثناء درهای چوبی، می بایست دارای تاییدیه از آزمایشگاه هایی معتبر به میزان 90 دقیقه باشد.

نکته : اگر ملک روی شیب باشد این 23 متر ارتفاع از پایین ترین قسمت شیب تا کف آخرین طبقه ی دارای کاربری محاسبه می شود.

  • درب ضد حریق

شایان ذکر است تمامی درب های مذکور می بایست دارای گواهینامه فنی تحمل دربرابر آتش به میزان مورد نظر از یک آزمایشکاه حریق مورد تایید باشد.

  • درب های شیشه ای

درصورت تمایل به استفاده از درب شیشه ای یا اینکه بخشی از درب شیشه ای باشد، می بایست از درهایی استفاده شود که دارای شیشه، تحت آزمایش آتش استاندارد در مقیاس کامل قرار گرفته و دارای تاییدیه معتبر به میزان 90 دقیقه باشد.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *