سین جیم مهندس ناظر

قسمت 30 – دریچه تبادل هوا

کنترل-دریچه-تبادل-هوا-با-کدام-ناظر-است

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 30 :

🎥 کنترل دریچه تبادل هوا

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

دوست ناظر من حواست باشه بدون تاییدیه مهندس ناظر گاز پایانکار ندی !!!!

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 30 سین جیم مهندس ناظر –مهندس ناظر ساختمانی 4 طبقه هستم( تک ناظر) که ناظر مکانیک (ناظر آبفا) اعلام نموده که تاییدیه دریچه تبادل هوا برعهده من نیست و مهندس ناظر گاز باید تایید کند. مالک هم مهندس ناظر گاز رو پیدا نکرده است. بعد از بازدید از پروژه مشاهده شد جلوی دریچه تبادل هوا با کابینت مسدود شده است. به عنوان تک مهندس ناظر این پروژه، تایید را چه کسی باید بدهد تا من هم پایانکار بدهم ؟

پاسخ : 

مطابق مبحث 17 مقررات ملی کنترل دریچه تبادل هوا توسط مهندس ناظر گاز انجام می شود.مهندس ناظر گاز هم از طرف اداره گاز انتخاب می گردد.

شما به عنوان مهندس ناظر (تک ناظره) و ناظر هماهنگ کننده در پروژه های 4 ناظره تا تاییدیه از طرف ناظر گاز وجود نداشته باشد ، نباید پایانکار دهید (تا زمانی که کابینت اجرا نشده پایان کار ندهید.)

بند 17-7-5-13 مبحث 17 مقررات ملی (ضوابط نصب دریچه و کانال های متصل به هوای آزاد)

تذکر : روی دریچه یا کانال،یا در کنار آن عبارت ((مخصوص عبور جریان هوای وسیله گازسوز، به هیچ وجه مسدود نشود)) به صورت واضح و قابل رویت نوشته شود.

تمامی نکات حقوق مهندسی و مسائل مربوط به روابط مهندس ناظر، مجری و صاحب کار به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *