سین جیم مهندس ناظر

قسمت 20 – توپ بنداز تو زمین شهرداری

توپ-بنداز-زمین-شهرداری

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 20 :

🎥 گزارش خلاف و عدم خلاف از طرف مهندس ناظر

موضوع:

 در دسته سوم تخلفات (اختلافات فاحش سازه ای و نازک کاری) ابتدا باید مالک معایب را رفع کند، تا بعد از آن گزارش عدم خلاف توسط مهندس ناظر زده شود.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 20 سین جیم مهندس ناظر – در پروژه ای که ناظرش هستم به دلیل خلاف هایی که از ابتدا تا سقف اول داشتند، گزارش پی در پی خلاف دار رد کردم، مالک و مجری بدون توجه اقدام به بتن ریزی کردند. به سازمان 2 بار نامه ارسال کردم و موارد را متذکر شدم. از طرف سازمان به شهرداری کل نامه ارسال شد که جلوی کار رابگیرند. شهرداری یکی دوماه جلوی کار را گرفت. از دفتر خدمات با من تماس گرفتند که ناظر باید گزارش عدم خلاف بزند تا کار پیشرفت کند. اگر قرار بود عدم خلاف بزنم چرا گزارش خلاف زدم؟ فقط یک نامه از محاسبش گرفتم که ارتفاع یک تیر رو کمتر اجرا کردند. حال به نامه محاسب استناد کنم و با مسئولیت مالک و مجری کار را ادامه دهند؟

پاسخ : 

  • اگر اختلافات فاحش در قسمت سازه باشد، مالک باید آن ها را برطرف کند و اگر لازم باشد تایدیه از طرف مهندس محاسب بیاورد و بعد از آن مهندس ناظر گزارش عدم خلاف بزند.
  • و دربحث های مربوط به ابعاد و اندازه، تا زمانی که مالک گواهی عدم خلاف ازطرف شهرداری نیاورده مهندس ناظر به هیچ عنوان نباید گزارش عدم خلاف بزند.
  • دوست ناظر من، توپ را هیچ زمان در زمین خودت نگه ندار.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *