سین جیم مهندس ناظر

قسمت 17 – غفلت سازنده و پرداخت 500 میلیون تومان به کارگر

غفلت-سازنده-و-پرداخت-500-میلیون-به-کارگر

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 17 :

🎥 غفلت سازنده و پرداخت 500 میلیون به سازنده

موضوع:

چنانچه پس از وقوع حادثه ثابت گردد که وقوع حادثه مستقیما ناشی از رعایت نکردن مقررات و حفاظت فنی و ایمنی و احتیاط لازم و بروز بیماری ناشی از عدم رعایت مقررات بهداشتی لازم توسط کارفرما و نمایندگان وی بوده باشد؛ سازمان تامین اجتماعی هزینه های مربوط به معالجه و غرامات و مستمری و … را پرداخت نموده و بر اساس ماده ۵۰ و ۹۰ این قانون، حق خود را از کارفرما مطالبه و وصول خواهد نمود. مطابق تبصره ۱ ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی کارفرمای مقصر می تواند با پرداخت معادل ۱۰ سال مستمری، خسارات وارده به سازمان تامین اجتماعی را جبران نماید و بری الذمه گردد.

(برگرفته از پکیج امپراطوری نظارت ساختمان)

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 1۷ سین جیم مهندس ناظر –سازنده ای کارگر به صورت روزمزد برسرپروژه آورده است، کنار بالابر ایستاده بوده تا بار جابه جا کند که متاسفانه انگشت کارگر قطع می شود، او علاوه بر دیه قطع انگشتش، مکلف به پرداخت 500 میلیون وجه به کارگر شده است و کلوز 10 بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان هم خریداری نکرده است.

پاسخ : 

اگر سازنده، مهندس ناظر یا مجری هستیم حتما کلوز 10 (بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان) را تهیه کنید.

در تبصره 1 کلوز 10 یا همان مطالبات تامین اجتماعی (ماده 66 قانون تامین  اجتماعی) آمده است که اگر برای کارگر درحین کار حادثه ای رخ دهد و کارفرما یا سازنده مقصر باشند، باید به اندازه ی 10 سال خسارت ناشی از کار افتادگی به کارگر پرداخت شود. درصورتی که کارگر فوت کند هم، باید به خانواده ی کارگر پرداخت کنند.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *