سین جیم مهندس ناظر

قسمت 13 – برگ برنده ی مهندس ناظر چیست؟

برگ-برنده-مهندس-ناظر-چیست

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 13 :

🎥 برگ برنده ی مهندس ناظر چیست؟

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

برگ برنده ی مهندس ناظر چیست؟ نکات مهم دستورکار و گزارش مرحله ای بر اساس مقررات ملی ساختمان

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در ویدئو های قبل به این موضوع اشاره گردید که به عنوان مهندس ناظر نیاز به درگیری برای گرفتن امضا با سازنده نیست و در قرارداد نظارت یک بند به شرح زیر اضافه می کنیم :

  (تمام ابلاغیه ها و دستورکارهای ناظر و مجری از طریق گزارشات مرحله ای به وی ابلاغ می گردد، صاحب کار مکلف است ضمن مراجعه به شهرداری یا دفتر خدمات الکترونیک، نسبت به دریافت گزارشات مرحله ای درهر بخش کار اقدام نماید و از آن مطلع شود.)

یکی از دوستان در مورد این موضوع عنوان کردند که چنین کاری عملی نیست و دستور کار حتما باید در محیط کارگاه باشد و کتبا از مالک و سازنده رسید بگیریم.

پاسخ : 

با اضافه کردن بند بالا در قرارداد نظارت گزارش کتبی و دریافت رسید لزومی ندارد ولی بهتر است هردوی این موارد همراه هم باشد.

تنها مواردی که به موضوع دستور کار مهندس ناظر اشاره شده 1- ماده 7 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی 2- مبحث 12 مقررات ملی است بند 12-1-5-8 : 

” هرگاه مهندس ناظر در ارتباط با عملیات ساختمانی مواردی را خلاف این مبحث مشاهده کند، ضمن تذکر کتبی به سازنده مراتب را به مراجع رسمی ساختمان اعلام کند. “

اگر درمرحله ای پرخطر بود، بهتر است گزارش کتبی بدهیم و رسید بگیریم اما باز هم مهم گزارش مرحله ای کافیست.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *