سین جیم مهندس ناظر

قسمت 11 – واگذاری مسئولیت مهندس ناظر به شخص دیگر

واگذاری-مسئولیت-نظارت-به-شخص-دیگر

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 11 :

🎥 نظریه و قاعده اقدام و مهندس ناظر

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

موضوع:

نظریه و قاعده اقدام و مهندس ناظر مسئولیت مهندس ناظر به شخص است و قابل انتقال به دیگری نیست. در ادامه نکته بسیار مهم این است که تعهد محضری مالک به ناظر رافع مسئولیت های مهندس ناظر نخواهد بود و جای این برگه های تعهد معمولا در سطل آشغال دادگاه ها خواهد بود.

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

در قسمت 11 سین جیم مهندس ناظر –  درصورتی که مهندس ناظر زمان لازم جهت رسیدگی به پروژه ها را نداشته باشد و کار نظارت و گزارش نویسی را به شخص دیگری واگذار کند، مسئولیت این شخص تا چه حدی می باشد؟

پاسخ : 

  • مسئولیت مهندس ناظر به شخص است و قابل انتقال به دیگری نیست.
  • مطابق نظریه اقدام، هرگاه شخصی با توجه و آگاهی عملی را انجام دهد که موجب ورود ضرر و زیان توسط دیگران به او گردد، وارد کننده زیان که شخص دیگری است، مسئول خسارت نخواهد بود.
  • فقها عدم مسئولیت وارد کننده زیان را مستند به اقدام دانستن، بدین معنی که شخص با اقدام خود موجب ازبین رفتن حرمت مال خود شده است.
  • اگرناظری در خصوص وظایف نظارتی خودش اقدامی انجام بده که ضررت یا خسارت ناشی از اقدامش به خودش برگرده، فرد دیگر نسبت به این اقدام و به نفع او هیچگونه مسئولیت قهری یا مدنی نخواهد داشت.
  • مسئولیت پروانه حقوقی شده هم با توجه به نظریه اقدام، همچنان بر عهده مهندس ناظر می باشد.
  • و در پاسخ به سوال بالا باید گفت که شخص دیگر به جز مهندس ناظر هیچ مسئولیتی ندارد.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *