سین جیم مهندس ناظر

قسمت 4 – پاس کاری ناظر نقشه بردار به ناظر معماری

پاس-کاری-ناظر-نقشه-بردار-به-ناظر-معماری

کمپین سین جیم مهندس ناظر قسمت 4 :

🎥 پاسکاری ناظر نقشه بردار به ناظر معماری

موضوع:

پاسکاری ناظر نقشه بردار به ناظر معماری توجه داشته باشید که هرگونه نظر و گزارش و یا دستورکار که در حیطه ی وظایف مهندس ناظر نیست ممنوع می باشد

در این کمپین قصد دارم به سوالات شما در زمینه ی نظارت در حوزه ی ساخت و ساز شهری در قالب فیلم های کوتاه پاسخ بدم. با من همراه شوید.

🎞️ مشاهده در آپارات 

 پرسش :

ناظر پروژه ای هستم که سقف اولش تمام شده است، ناظر نقشه بردار با من تماس گرفته و از کوچک شدن ابعاد راه پله نسبت به نقشه های مصوب خبر داده است و از من درخواست نموده که لطفا گزارش خلاف رد کنید.

پاسخ : 

زمانی که پروژه مهندس ناظر نقشه برداری دارد، کنترل جانمایی ستون ها در فونداسیون ، جانمایی ریشه راه پله، کنترل جانمایی آسانسور باید توسط مهندس ناظر نقشه بردار انجام گردد. اگر ناظر نقشه بردار نداشتیم باید توسط مهندس ناظر معماری انجام گیرد و اگر پروژه تک ناظره است، باید توسط مهندس ناظر سازه صورت گیرد.

در پاسخ به سوال بالا، بهتر است مهندس ناظر معماری در صورت وجود مهندس ناظر نقشه بردار در این مورد دخالت نکند.

در 90% مواردی که ابعاد راه پله همخوانی با ابعاد نقشه های مصوب ندارد، به دلیل جانمایی اشتباه ریشه آرماتورهای پله و ستون در باکس راه پله است که درصورت عدم کنترل این موارد توسط مهندس ناظر نقشه بردار یا مهندس ناظر معماری پیش می آید.

توصیه : 

جهت جلوگیری از بروز این مشکلات ، زمانی که آرماتور بندی فونداسیون تمام می شود و زمان آکس بندی می رسد، از مالک درخواست کارشناس رسمی دادگستری صاحب صلاحیت دادگستری کنید و آکس بندی ستون های فونداسیون تامین دلیل شود.با این کار اگر پارکینگی حذف شود یا جانمایی ستون ها مطابق نقشه های مصوب نباشد، می توان خود را تبرئه نمود.

تمامی نکات مهم نظارتی به طور کامل در پکیج امپراطوری نظارت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *